tisdag 22 februari 2011

Frustration.

Det här fungerar inte längre..
kan inte alla jäkla gamlingar hoppa av sina jobb och leva på sin pension istället så att vi ungdomar kan börja starta vårt vuxenliv!?

Jag blir så jäkla frustrerad när regeringen snackar om att höja pensionsålder till 67, vad fan tänker dom med?
Ge jobben åt oss som är deras framtid! våga utvecklas och våga förändra.. det är vi ungdomar som har livet framför oss och inte bakom oss!
Det är vi ungdomar som kommer att ta hand om er gamlingar i framtiden..

Exempelvis nu när jag har varit ute och sökt sommarjobb så sa de sähär på en ut av platserna jag sökte på ''jaa, om det nu kommer in en 50 årig med egen trädgård kommer vi såklart välja henne före dig'' (alltså det handlade om att sköta växter)
Schysst sagt!?
Okej, jag kanske förstår hur dom tänker.. men vafan måste dom öppna käften och säga det sådär?

Och hur fan ska vi få vår arbetserfarenhet om inget företag släpper in oss i arbetslivet?

Sen måste jag bara få tillägga en grej.. som stör mig!
är man duktig på att skaffa jobb då man bli erbjuden jobbet eller får ett jobb via en kontakt?
Jag tycker då inte att man är duktig.. vilken arbetslös person hade tacka nej till ett jobb liksom?
Avskyr när folk går runt och säger att ''oj, så duktig den och den personen är som skaffat sig ett jobb'' när den personen inte ens har ordnat jobbet själv.

Allting retar mig just nu...

3 kommentarer:

  1. Sant!
    Stör mig att om man ska få ett jobb i dagsläget så handlar det i storsätt bara om man har kontakter.. jag kommer nog förbli arbetslös för alltid, som det känns som.

    SvaraRadera
  2. Ah, jag håller med. ALlt känns totalt kasst ute på arbetsmarknaden, inte får man nå pengar heller.
    alla sjuka rekler hit som dit.
    Dags att byta stad tror jag!

    SvaraRadera
  3. säger som jossan, det är fan omöjligt att få jobb utan kontakter. så jävla kuk värdelöst. och sen dom som har kontakter tycker självklart att det är hur lätt som helst att skaffa jobb, när det enda dom egentligen behövt göra är att ringa nån kontakt..

    SvaraRadera

Follow this blog with bloglovin

Follow hope is always there