fredag 27 maj 2011

Jag jobbar för Hudiksvalls framtid.

Åh, vilket sug jag känner att traska iväg på jobb i detta väder..
Vilken tur att jag köpte mina gummistövlar i måndags känner jag :)

Jobbar stängning idag, så jag slutar halv 6.
Är sist på min avdelning men det ska nog gå bra :)

Det är rätt så häftigt att jobba för Hudiksvalls Kommuns framtid ändå.. dagis måste ändå ge barnen mycket glädje och lärdom. För OJ vad vissa dagisfröknar gör ett bra jobb.
Ingen anar hur krävande jobb det kan vara ibland.
För visst kan man tro att det verkar vara ett jättelätt jobb att jobba på dagis?
Javisst kan det vara det vissa dagar.
Men om jag säger såhär.. hur många har 14 ungar att ta hant om på två vuxna? ja, ni kan tänka er att det inte är mycket sittande om 1-3 åringar kutar runt hur som helst.
Det finns ingen vuxen människa som är lika impulsiv som ett barn kan vara..

Nu ska jag gå ner och ta en lång dusch.
Sen bär det av till jobbet i spöregn..
Efter jobb väntar en helg med mycket sömn kan jag lova :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Follow this blog with bloglovin

Follow hope is always there