onsdag 21 mars 2012

Det här om vikt.

Träning känns så självklart i samhället nu för tiden. Det känns som om ingen är soffliggare mer än jag längre. Alla snackar om vikt.. mat.... träning.

Så jag har börjat fundera på om jag ska haka på syster och mamma och börja träna på Hudik Gym.
MEN då är ju problemet att jag vill ju absolut inte träna för att gå ner i vikt. Jag vill träna för att kroppen ska må bra och för att gå UPP några kilo. Jag vägrar tappa fler kilo på min lillalilla kropp. fan i helvete vad jag har rasat i vikt.
Hur mycket ska man väga för min ålder och längd egentligen?

Skulle gärna vilja ha tips på hur man kan träna så att man ökar i vikt?
Och självklart hur man äter rätt för att öka i vikt?

Hur gör man?
Snälla tipsa mig! Om ni har något vättigt tips så skriv till min mail: pernillavedin@hotmail.com

Folk verkar tro att allt är frid och fröjd bara för att man är pinnsmal.
Jag lovar er! Det är fan så mycket svårare att äta upp sig än att banta ner sig!! Med det säger jag inte att det är superlätt att banta...men..
Tänk er att försöka äta mer än vad ni egentligen orkar varje gång ni ska äta?
Försöka tvinga i sig  mer mat när man är proppmätt och känner att man kommer vilja spy om man försöker få i sig mer mat.
Och ja nu får ni inte tro att jag inte äter, för det gör jag. Jag äter normalstora portioner som alla andra, ungefär lika mycket som min mamma, pappa och syster äter.
Det är bara så att ingenting stannar kvar på min lilla kropp.
Jag kan äta vad som helst... godis, pizza, chips, bullar....ja, vad som helst. Jag går ändå inte upp i vikt.




2 kommentarer:

  1. Räkna ut ditt BMI här :) Vore intressant att få veta sen. Och gärna fler '10 saker om mig'. Tack för många intressanta inlägg på sistone! Kram

    SvaraRadera
  2. http://www.bmitest.se/

    SvaraRadera

Follow this blog with bloglovin

Follow hope is always there